tirsdag 14. april 2009

Tilda tidsur?

Hos en fransk bloggerske fant vi inspirasjon til denne klokken, hun hadde lagd en juledekorasjon som vi syntes var helt utrolig. Skal komme tilbake til det i et annet innlegg, men her er i vertfall klokkene våre:0)


Merethes hus til venstre, mitt til høyre.

Merethe og jeg er jo ihuga Tilda fans, og synes scrappearkene hennes er så fine, så her fikk vi levd ut våre rosa drømmer og brukte en masse perler og roser;0)
Velkommen i Tildas rosehage.....





De ser jo ganske like ut, bortsett fra klokkeviserne men ser en nærmere er detaljene også litt forskjellige.
Bildene over er av Merethes klokke, de under er fra mitt.





Det ble en del bilder men det fortjente de(vi) det ligger en del arbeid i disse kan en trygt si, den kreative prosessen tok en del, prøving og feiling
(gjør døren høy, gjør porten vid..min dør ble for høy!)
også, men vi er rimelige stolte av det ferdige resultatet.

Skulle vi lagd og solgt de ville de vel ha kostet en formue for bare klokkeinnsatsen alene koster jo 200 kr!
Men det er jo verd det, vi har hatt det så gøy der vi har sittet med passer, lim, utstanseverktøy og gudene vet hva ikke.

Se for dere Merethe ut i 2 tiden på natten etter sand i sandkassen til Martin, tørke den i ovnen for å lage den perfekte jorden til gulerøtter av fimo-leire.....*ler*

Her har vi fått brukt fantasien, og tolmodigheten, det er en god porsjon småfiklerier, for eksempel selvfølgelig måtte fuglehuset ha perler på takmønet, de minste vi fikk tak i!

Så nå spørs det bare om klokken går og om vi får mer tid til annen scrapping.
Tiden vil vise;-P


(jeg dekorerte like gjerne mitt litt innvendig også, kan jo ta av taket hehe...)

Husk Tiden leger alle sår folkens, og lager dere noe lignende la oss få vite det da vel, hadde vært gøy om andre ble inspirert av galskapen vår;-D

Stor klem fra Aina (og Merethe)

14 kommentarer:

  1. Grattis til en ny flott blogg .. Dette mesterverket bøyer jeg meg dyp for.. Noe så vakkert da Aina og Merethe.
    For en kreasjon dere er suerdyktige....

    Klemmer

    SvarSlett
  2. herregud for et prekkelarbei:-)har ikke hatt tålmodighet til det jeg.så all ære til dere..:-)skulle bodd nærmere så jeg kunne vært med på galskapen innimellom også:-)

    Klemz Randi

    SvarSlett
  3. knallfint!!! helt herlig:))) Blir i godt humør av Tilda:O) klem Lillan

    SvarSlett
  4. Hei Aina!Heeeeledussen så skjønt.Mye jobb der.
    sikkert moro å sitte to sammen på et slikt prosjekt.Klem Linda :))

    SvarSlett
  5. Åh, herlighet. Noe så nydelig, forseggjort og oppfinnsomt. Fantastisk arbeid av dere, jenter! Det vises på resultat at dere har kost dere underveis i prosessen ;-)
    Ha en fin, fin dag!

    SvarSlett
  6. Så flotte de ble. Jammen er dere flinke, Et nydelig arbeid som jeg kan forstå tok lang tid å lage med alle de flotte detaljene.
    Ja tålmodighet mangler dere i hvertfall ikke. Forstår bare ikke at dere orker å drive med dette langt utover nettene. Dere har jo små unger som sikkert er oppe fra morgenen av?
    Ha en fortsatt god dag :)

    SvarSlett
  7. Så flinke dere er!!Jeg er helt imponert, søte klokker!Kan tenke meg dere koste dere med det arbeidet der! Mye artige små detaljer!

    SvarSlett
  8. Wow så stilig.. HErlighet, kjempeflott. Mye arbeid i dette her ja, det skjønner jeg.. Dere legger lista høyt. hehe
    Tror aldri jeg ville ha laget noe med så mye arbeid for å selge nei, som du sier, da hadde det blir meeeget dyrt..

    Får bare håpe det får stå i fred for små barnehender nå da..

    SvarSlett
  9. Wow, wow, wow!!!! Det ble skikkelig flott! Såååå flinke dere er! God helg kjære du! Klemmer fra Anita

    SvarSlett
  10. Så flotte klokker dere har laget, imponerende innsats!!

    SvarSlett
  11. Woow!! Noe så lekkert!! likte også veldig godt kaffefilter rosene dine. :)

    SvarSlett
  12. Og stolte har dere grunn tiil å være!!!! herlige detaljer, superkreativt!! Jeg vil også være med å leke!! men fikk vel litt inspirasjon til å dra fram lekesakene mine her :))))

    SvarSlett

Legg igjen en hilsen, da blir jeg glad:0)

Takk for besøket, kom gjerne igjen!

Takk for besøket, kom gjerne igjen!